EEN HEEL VERHAAL!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gert Jan en Aafke Faber en Tjepkema - WaarBenJij.nu EEN HEEL VERHAAL!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gert Jan en Aafke Faber en Tjepkema - WaarBenJij.nu

EEN HEEL VERHAAL!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gert Jan en Aafke

20 Februari 2007 | Australië, Adelaide

G'day mates,

Hier weer eens een berichtje van ons! Sorry voor het wachten maar we hadden simpelweg geen tijd. Inmiddels alweer zoveel meegemaakt dus de vraag is nu: waar te beginnen!! Zet een pot koffie en pak een koekje want hier beginnen we!!!!

De laatste keer waren we in Adelaide op zoek naar werk en we waren niet de enige, alle backpackers in Adelaide waren op zoek naar werk! We kwamen op het heldere idee om onze vorige werkgever te smsen en binnen twee minuten hadden we weer een baantje!! SUPER BLIJ NATUURLIJK!! Het enige wat we moesten doen is weer terug naar Melbourne en daar een trein pakken naar het dorpje Cobram. Wij rennen naar de stad een internet cafe in en een vlucht boeken naar Melbourne en de volgende morgen om 06.00 uur zaten we in het vliegtuig op weg naar Melbourne, daar aangekomen snel naar de shuttlebus en op naar Spencer street Central Station, vandaar met de bus naar Cobram!!

Aangekomen op Cobram station werden we opgehaald door een oude bekende: Lee een ex-collega van ons. Na te hebben bijgekletst vertrokken we naar onze werk/slaapplek. Het zag er allemaal goed uit en we konden weer beginnen!!

De volgende dag onze eerste werkdag moeste we peren plukken, we waren net aan de slag toen er op eens "paniek" uitbrak! Onze baas en de baas van het hele gebeuren hadden een meningsverschil ( wij werkten voor een uitzendbureau) aan ons de vraag " Should we stay or should we go now...." even een bliksem overleg en besloten om onze spullen te pakken en te vertrekken. Twee Indische jongens hadden hetzelfde besluit genomen als ons dus daar gingen we weer!! Lee heeft ons weer naar Cobram station gebracht en daar moesten we wachten op onze volgende baas!!

Drie uren later kwam onze nieuwe baas " Ben " ons oppikken. En bracht ons naar Mooroopna en daar was onze nieuwe slaap/werk plek!! We hebben daar van alles gedaan: appels, peren, blauwe besjes en perzik plukken, onkruid besproeien, tractor gereden en boompjes opbinden!! Een veelzijdig baantje.

We hebben weer zoveel mensen ontmoet: Koreanen, Duitsers en Aussie's natuurlijk, we hebben weer een geweldige tijd gehad. We hebben zelfs een huwlijksuitnodiging gekregen voor volgend jaar januari in India! Ook een paar keer op stap geweest en een heel " Ghetto verhaal meegemaakt" maar dat moeten jullie maar even aan onze hoiten en memmen vragen!! Het waren drie fantastische weken en veel mensen gaan we weer terug zien in melbourne en er zijn zelfs afspraken gemaakt voor het Oktobersfest 2008 in Duitsland!!

We kregen een gigantisch afscheidsdiner, klaargemaakt door onze Koreaanse vrienden en het was heerlijk!! De volgende morgen om 06.45 uur werden we naar het station gebracht om weer terug te keren naar Melbourne om vervolgens 's avonds met de bus weer terug naar Adeladie te gaan!!!

Weer terug in Adelaide!!
Om 05.30 uur kwamen we aan in Adelaide, in een taxi gesprongen en op naar ons hostel. Daar een paar uurtjes geslapen en toen Patrick en Boudewijn ( twee jongens van onze groepsreis) opgebeld en afgesproken om 's avonds een hapje te eten bij de Chinees, het was een leuke avond en ook erg leuk om te horen wat die de afgelopen drie maanden allemaal hebben gedaan! Na het eten genoten we nog van een lekker koud biertje want het was nog steeds 31 graden, ging onze telefoon af en daar had GJ Omrop Fryslan aan de lijn! En GJ heeft even een interview afgelegd!! Mede mogelijk gemaakt door: Johan van Tuinen Gert jan zijn baas!! Een hele leuke verrassing!!

De volgende ochtend om 08.00 uur konden we onze auto ophalen een Hyundai Getz om naar Kangaroo Island te vertrekken! Voor de eerste keer links rijden, SPANNEND!! Het was heel makkelijk het enige wat je steeds doet is i.p.v. de richtingaanwijzer de ruitenwisser aan doet!!

's Middags om 13.00 uur de boot op en onderweg dolfijnen gezien echt super! Zaterdag's echt weer hele mooie dingen gezien en ook weer dolfijnen en zeehonden. 's Avonds op zoek naar een slaapplek niet te vinden dus hebben we op een camping gestaan om in onze auto te slapen.

Zitten we in de auto wat te lezen staat er in eens een Kangaroo naast Aafke die vervolgens schrok en een brief liet vallen en nu heeft de kangaroo de helft van de brief opgegeten!! De volgende dag nog heel veel koala's gezien en mooie vogels! 's Middags weer terug naar Adelaide. Het was zeker de moeite waard om dit eiland te bezoeken!!

Het is nu inmiddels dinsdag 20 feb. 2007 en vanavond vliegen we naar Perth. Daar hebben we ook weer een auto gehuurd om weer veel mooie dingen te bekijken! Ook een bezoek te brengen aan de zus van Henk Stienstra tevens ook een nicht van omme Johannes ( aafke ). Volgende week zitten we in Nieuw Zeeland!!

Bedankt voor jullie aandacht en we hopen dat jullie zo weer een beetje op de hoogte zijn!!

Dikke tut,

Gertjan en Aafke

• 20 Februari 2007 - 11:59

Cecilia:

wat een verhaal hebben jullie op de site gezet leesstof genoeg. weer een prachtig verhaal en wat beleven jullie toch veel. nu wij wensen jullie veel plezier in new zeeland toe,en tot horens he.
    gr heit en mem

• 20 Februari 2007 - 18:36

Ineke:

Super, prachtig allemaal, ik wens jullie veel plezier in Perth en natuurlijk ook in Nieuw-Zeeland! We zijn nog steeds jaloers op de tropische temperaturen daar bij jullie (alhoewel ik denk dat jullie soms net zo mopperen op de warmte als wij hier op de kou, regen en wind;-)). Ik moet trouwens zeggen dat de laatste twee dagen prima waren;-), lekker fris winterweer, nu regent het alweer;-(.
    Enfin, de mazzel,
    Groetnis ut Suurtsjeburen

• 21 Februari 2007 - 21:45

Tante Baukje:

Wat hebben jullie weer veel meegemaakt . Prachtig wat een ervaringen. Leuk om je even te horen door de telefoon Aafke en we hebben Gertjan ook gehoord voor de radio Hartstikke leuk. Groetjes en dikke tut van je tante Baukje

• 22 Februari 2007 - 15:01

Jotie:

Hoi
    Jullie beleven toch wel heel veel hè? Jammer dat we Omrop Fryslan niet gehoord hebben. Een mooie tijd in Nieuw Zeeland !!! We blijven jullie volgen. Groeten van Johannes en Jotie Hallum

• 23 Februari 2007 - 19:46

Marika:

Wat maken jullie wat mee!! Veel plezier in Nieuw Zeeland! Groetjes Wouter Marika en Nelline

• 25 Februari 2007 - 01:06

Klaas En Boukje:

Wij hoorden van Cecilia dat jullie bij Corrie zijn, de oudste dochter van Klaas Stienstra. Klaas kwam vroeger altijd bij ons op de boerderij voor een kopje koffie en heeft weleens met zijn dochter Jannie en zijn zoon Marten een bezoek gebracht. Ook heeft hij wel over Corrie verteld. Zij zat met Klaas (van der Meer) op de lagereschool bij meester Bakker. Willen jullie haar de hartelijke groeten doen en ook aan jullie zelf natuurlijk. Veel plezier met jullie trip daar aan de andere kant van de wereld. Geniet er maar lekker van!

Groeten van Klaas en Boukje van der Meer

• 28 Februari 2007 - 17:58

Kiwi:

Ga lekker genieten van Nieuw Zeeland het is GEWELDIG daar. Ik heb er genoten, het is niet in woorden uit te leggen!!!!
    Groet Kiwi

• 01 Maart 2007 - 10:48

Hendrike:

Hejj! Wat weer een fantastische foto's!!!!Veel plezier in Nieuw Zeeland en we horen wel weer!!!!!Dikke kuz

• 02 Maart 2007 - 19:09

Ineke:

;-) Morgen naar NZ, have lots of fun en enjoy it! :-)

Bedankt voor de prachtige foto's... dus die koala's en kangeroo's bestaan echt!! HAHA. Leuk om ze op jullie foto's te zien.

btw. Het is voor ons, jullie 'volgelingen', enorm leuk om zo nu en dan nieuwe foto's te ontwaren, dus als jullie tijd, zin en internet hebben, dan graag niet te lang wachten met nieuwe kiekjes. Of vragen we nu toch wat teveel? We zien het wel weer.

De mazzel,
    Ineke ut Suurtsjeburen

• 03 Maart 2007 - 18:02

Nelly:

hey aafke,
    jeetje wat een verhalen, echt super zeg! ben nogal jaloers hahah.
    foto s zijn ook mooi zeg, wat een natuur. wat doen we hier in frysland hahahha
    veel plezier nog

xxx Nelly

• 03 Maart 2007 - 21:40

Yvonne:

Hoi Aafke en Gert-Jan. Volgens mij vermaken jullie je opperbest. Kim en ik waren gister bij Tante Baukje op visite zij vertelde al het verhaal van de kangaroo en de brief. Mooie foto's, een belevenis voor je hele leven! Ik wens jullie heel veel plezier in Nieuw zeeland. en nu ik de site gevonden heb zal ik wel vaker eens iets van me laten horen. Groetjes van Yvonne Rick en Kim

• 06 Maart 2007 - 16:44

Kiwi:

En niet in het wilde westen gaan parkeren..je weet maar nooit met die 'Maorise' nepagenten!
    Kiwi's zijn de leuksten, want daar ben ik 1 van haha! See You xxx

• 06 Maart 2007 - 17:37

Karel:

Hoi Aafke,
    Hoorde van Nanne van je site. Prachtige foto's en mooie avonturen. Zo hoort het! Nog veel plezier en groetjes van Rick, Kim, en Karel

• 06 Maart 2007 - 20:50

Tante Nelly:

aafke wat prachtige fotos jullie beleven nog es wat en dan dat prachtige weer hier vandaag allemaal regen gister paste ik op nelline en we zijn niet eens buiten geweestgroetjes ook aan gertjan .

• 08 Maart 2007 - 14:51

Margriet:

Hey!
    Mooie verhalen en super foto's!! Ik ben jaloers;-) Veel plezier in Nieuw Zeeland
    Groetjes Margriet

• 08 Maart 2007 - 20:01

Hé mates,
    Ik ben zo benieuwd hoe het in NZ is, laat ff iets van u horen! Kiek mar at ut jim utkomt.
    ;-) Groeten uit een sunny Suurtsjeburen (ja... een heuse lentedag, ik schrok er vanochtend van. Ik keek uit het raam en het regende NIET. Nog eens kijken, even beneden gekeken, maar overal zonneschijn! YES, YES, ik was al vergeten hoe dat voelde. Het was een heerlijke dag. Ik geloof dat het morgen weer oud&vertrouwd herfstweer wordt, daar schrik ik tenminste niet meer van).

• 13 Maart 2007 - 18:31

Hilly:

Geweldig, wat weer een verhalen en prachtige foto's! Ruitenwisser aandoen ipv richtingaanwijzer is heel herkenbaar!! hahaha! Ook die fotos van het appeltjes plukken en de daarbij behorende eng, wiebelende trappen en zwaar gevulde draagzakken (waarvan je zo mooi egaal bruin wordt..!) roepen bij mij een deja-vu op! Leuk!

Hot news hier was dat de Blom (vrouwenkledingzaak) in de fik stond en dat de HEMA ernaast ook niet meer te redden was... Al het vrouwelijk volk natuurlijk in rep en roer, want "waar moeten we dan NU naartoe?!" Blijkt dus dat Hema alleen wat waterschade heeft.. fieieieeuuw!!

Verder heeft de zon zich de afgelopen 2 dagen weer eens van zn zonnige kant laten zien en brengt dit de nodige gezellig gevulde terrasjes met zich mee! Yihoe!!

Dit is een klein beetje van wat hier gaande is en dan blijft er natuurlijk bitter weinig tijd over om even in gedachten naar jullie af te dwalen met de daarbij gepaart gaande jaloezie.. grrr!! ;-)

Gert-Jan en Aafke; nog heel veel plezier en avontuur toegewenst vanachter de kompjoeter van mien hoit en mim!

Dikke tuut, Hilly en Matthijs

• 23 Maart 2007 - 18:06

Bert En Anita:

Ben op dit moment bij cecilia,deze leert mij om jullie een bericht te sturen. Aafke al vast voor maandag 26 maart van HARTELIJK GEFELICITEERD.
    en maak er een GEZELLIGE dag van, samen met gertjan.
    gertjan en aafke, wij wensen jullie een goede Reis verder toe. de groetjes van ons. Bert en Anita

• 25 Maart 2007 - 17:38

Fedde En Cecilia:

he Aafke,
    26 maart, HARTELIJK GEFELICITEERD en nog vele jaren toegewenst.
    maak er een GEZELLIGE dag van.
    en maar lekker samen even uiteten gaan.
    tot horens.
    gr fedde en cecilia.

• 25 Maart 2007 - 20:35

Jolanda En Oegehesse:

Aafke,
    Wij willen jouw van Harte gefeliciteren met je verjaardag en hopen dat er nog vele jaren bij mogen komen!
    Dit jaar zal je verjaardag extra bijzonder zijn, omdat je het nu niet thuis zal vieren met je familie, maar dit keer samen met gertjan.
    Maak er samen maar een feestelijke dag van!
    Groetjes Oege-hessel en Jolanda

• 26 Maart 2007 - 06:38

Herant:

Hee Aafke,
    fan herte gefeliciteerd mei dyn jirdei,frjimd om dat sa fier fan hûs te fieren, mar wij nimme d'r hjoed al ien op en dat sille do en Gertjan ek wol dwaan.
    groet'n hjirwei en 'n dikke tût.
    Henk en Herant.

• 26 Maart 2007 - 09:45

Yvonne KInket:

Hoi Aafke
    Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een hele fijne dag hebt daar in de vreemde. Wens je alle goeds toe samen met Gert-Jan. Heel veel plezier verder groetjes van Yvon, Rick en Kim

• 26 Maart 2007 - 17:38

Marika:

Hoi Aafke, Gefeliciteerd met je verjaardag! groetjes wouter marika en nelline

• 26 Maart 2007 - 21:03

Jacob & Nelly:

Aafke;
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag, wij hebben al een glaasje op je gezondheid gedronken. veel liefs en een dikke tuut.

• 27 Maart 2007 - 19:59

Tante Wieke:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Gaat het al wat beter met je? Ik ben maandag nog even bij je ouders geweest om te feliciteren.
    Hartelijke groeten van tante Wieke en je neef Nanne (die je misschien nog wel een heel klein beetje kent van heel lang geleden. Kom je nog eens bij mij in de klas vertellen over je wereldreis? Wij hebben momenteel in groep 7 een project De Wereld)

• 29 Maart 2007 - 16:59

Rienk:

Hoi Aafke! leuk al die verhalen van jullie te lezen. Het ziet er allemaal erg leuk uit.
    Je hebt 16 maart een leuk feestje gemist :) Mocht je nog wat fototjes willen zien (volgens mij heb je er geen tijd voor) dan staan ze op www.rienkenmarije.nl

Groeten en nog veel plezier daar!!!

• 29 Maart 2007 - 17:00

Rienk:

Hmm ik zie net dat ik te laat was voor je verjaardag maar hierbij nog gefeliciteerd!!!

• 30 Maart 2007 - 20:33

G'day Aussies (of zal ik jullie nu even Nieuwsees noemen),

Ik hoor dat jullie weer een logeeradres hebben bij een oud-bilker. Harstikke leuk :-) Jullie tijd in NZ zit er alweer bijna op. Ik ben reuze benieuwd hoe het daar is, ik heb een donkerbruin vermoeden dat men daar niet of nauwelijks internet heeft?! Als jullie toch een internetpc treffen, dan zijn jullie wel even bezig met alle reacties (en al mijn mailtjes) te lezen.
    Zoals je ziet gaat het leven hier ook gewoon door. De brand van winkel Blom was voor mij een live spektakel. Ik had namelijk een feestje in het Wapen en van daaruit hadden we natuurlijk een perfect zicht op de vlammen die uit het dak kwamen en de DJ draaide heel toepasselijk ' disco inferno' (..burn baby burn..).
    De schrik zat er eerst wel in, want het hele Zaailand stond vol met brandweerauto's, traumahelikopter en ziekenauto's en het hele leger ramptoeristen natuurlijk niet te vergeten. Men wist toen nog niet of er nog iemand in de appartementen aanwezig was. Dat bleek gelukkig niet het geval.

Wel, wat er hier verder nog gebeurt? Wij hebben inmiddels ook een voortuin! Tsja, dat werd na ruim een jaar ook wel eens tijd natuurlijk, hij mag er ook wel wezen al zeg ik het zelf.

O ja, nog even over de brand, want dat hebben jullie natuurlijk ook nog niet meegekregen, de palen! Welke palen zul je nu denken. Wel, men heeft het Ruiterskwartier nu afgesloten voor het reguliere verkeer. Bussen moeten daar echter wel langs, dus heeft men palen in de grond gezet die normaal gewoon boven de grond uitsteken, maar door een chip in de bus tijdelijk de grond inzakken. Wel, dit is een echte soap aan het worden. Het komt namelijk nogal eens voor dat een automobilist -wel of nietsvermoedend- achter een bus aanrijdt. De palen zakken voor de bus en komen vervolgens heel snel weer boven 'water', inderdaad, net als de auto erboven rijdt, dan gaan ze omhoog. Auto stuk, palen stuk. Nieuwe palen erin, busje komt eraan, auto daarachter, paal stuk, auto stuk. Weer een bus, weer een auto, weer een paal stuk, weer een auto stuk. Jawel, dit is niet verzonnen! (Zoiets verzin je toch ook niet?! ;-))
    Wel, terug naar de brand. Het zou natuurlijk fijn zijn als de palen ook even zakken als de brandweer met gillende sirenes nadert... Mis, het was zo druk op de lijn dat de brandweer niet een verzoekje in kon dienen om de palen te laten zakken!! Jullie begrijpen dat het laatste woord hier nog niet over gezegd is.

Wel, dit was het dan wel weer,
    de mazzel en groeten uit Suurtsjeburen,
    Ineke en de rest

• 09 April 2007 - 07:26

Marika:

Hoi Aafke, hoe is het daar?
    wij waren zaterdag een dagje op Texel. Er was heel wat familie op Texel: Ome Jelle, Tante Pietsie, Wieke, Joop, Marianne, Marja, Nanne Pieter, Thea, Annelies, Nienke, Petra, Ome Simon, Tante Tiete, Ome Johannes, Tante Hanny, Ome Rein, Tante Bauke, Jennie, Rob, Nelly, Mijn vader en Moeder en wij dus ook. Nelline was voor het eerst op Texel. De zon scheen de hele dag. Wij bleven 1 dag de rest bleef in hun caravans of campers. Groetjes Wouter Marika en Nelline

• 12 April 2007 - 18:25

Hello mates ;-)
    Hoe is het met de cherry-tomaatjes? Het lijkt me een eindeloos iets als je daar een mand mee vol moet maken (de helft eet je natuurlijk al op, omdat ze gewoon superlekker zijn, ja toch ;-)?!) en die andere helft, tsja, petje af hoor!
    Enfin, de praktijk is blijkbaar toch iets anders, namelijk dat er dikwijls een mandje door jullie wordt gevuld, want zo te horen verdienen jullie daar weer een leuk zakcentje, wat natuurlijk ook wel weer eens tijd werd. Al dat gelanterfanter kan natuurlijk ook niet eeuwig duren. Met name niet ten opzichte van alle 'harde werkers' (lees mensen die jullie gangen met een tikkeltje jaloezie gadeslaan) die al die mooie foto's van jullie telkens op de site zien staan, wat doen wij toch verkeerd??!!

Nou ja, even over het weer.. Jullie hadden het telkens over het prachtige weer daar Down Under. Welnu, ik wilde jullie toch even meedelen dat het hier dit weekend

;-) :-)FANTASTISCH WEER :-) ;-)

gaat worden, dat hebben ze tenminste beloofd. Vorig weekend vielen de beloftes nog net niet in het water, meer in de kou (BRRR), ik ga ervan uit dat het deze keer helemaal goed komt.

See you later,
    Greetings from the Sunny Southern Neighbours

Ps. Het sushi-restaurant(Doozo genaamd, wat Welkom betekent) heeft de finale verloren, dat was wel jammer :-(. Oorzaak van het verlies ligt denk ik in het feit dat Friesland niet veel SMS-ers wonen, of we zijn er iets te nuchter voor. Ik zal ook eerlijk bekennen dat ik ook geen SMS-je heb gestuurd, fout h`e. Het heeft ook weer voordelen, zo'n finale, namelijk dat het nu klaar is. Kunnen we het weer eens over iets anders hebben dan sushi en noodles. Nu stop ik toch echt weer, anders raakt jullie site straks nog van streek door te lange verhalen.
    De mazzel en plukse!

• 12 April 2007 - 20:48

Tante Nelly:

hallo jongelui hoe is het daar bij jullie verdient het goed in de tomaten? en ik hoorde jullie hebben nu zelf een mooi plekkie in een caravan. jacob heeft paasmaandag weer het rondje texel gedaan 60 km binnen de 6 uur knap he . welterusten en tot horens doei nelly en jacob .

• 23 April 2007 - 10:14

Tante Nelly:

hoi aafke bedankt voor je mailtje bevalt het nog in de tomaten en in de caravan.wij gaan zo eten jacob haalt nienke en niels uit school en nelline heb ik net pap gegeven maar die heeft geen zin meer die blaast al haar eten er weer uit .tot horens groeten jacob en nelly en de hele fam