Heeee Ho; LET'S GO - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gert Jan en Aafke Faber en Tjepkema - WaarBenJij.nu Heeee Ho; LET'S GO - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gert Jan en Aafke Faber en Tjepkema - WaarBenJij.nu

Heeee Ho; LET'S GO

Door: Aafke Tjepkema

Blijf op de hoogte en volg Gert Jan en Aafke

25 Augustus 2007 | Australië, Melbourne

Het is onderhand alweer een tijdje geleden dat jullie iets van ons gehoord hebben!! Wij kunnen jullie vertellen dat we het nog steeds heel erg naar ons zin hebben en weer ontzettend veel mooie dingen hebben gezien.

31 july vertrokken we vanuit Gatton naar Brisbane om vandaar onze gehuurde camper op te halen en naar cairns te rijden! Na drie dagen te hebben gereden kwamen we aan in Cairns een paar dagen van het zonnetje genieten en een mooi tintje opgedaan ( die er inmiddels allang weer af is)!

7 AUGUSTUS 2007

Een dag om nooit meer te vergeten!!!! 's Ochtends om 7 uur uit bed om ons klaar te maken voor een GROOTS gebeuren!! Op naar het vliegveld en maar wachten, wachten en nog maar langer wachten!!!! De gate ging open en daar waren ze Anneke v/d Woude, Erik-Jan Wassenaar, Daniel Blonk. Het vijftal was herenigd, tot onze verbazing geen tranen met tuiten maar sigaretten en vuur!!! Ze hadden dan ook een lange vlucht gehad!!!

We hebben het die dag lekker rustig aangedaan en vooral veel bijgepraat gelukkig was er niemand veranderd dus het klikte poer best!!

Met z'n vijven in een 2 persoons camper van Cairns naar Brisbane, soms een beetje aan de krappe kant maar het is goed gelukt!! Een paar keer stil gestaan met o.a. een lekke uitlaat en de koppeling die niet lekker meer werkte! Het was een prachtig stuk, aan de ene kant de bergen aan de andere kant de oceaan, wat wil een mens nog meer!!! Ook zijn we naar een echt hippie dorp geweest en daar kun je je niks bij voorstellen, iedereen op straat of in de winkel zat aan de "WIET" erg op ons gemak voelden we ons niet!!

18 augustus zijn we vanuit Brisbane naar Adelaide gevlogen en ook daar hadden we weer een camper gehuurd, dit keer was ie iets groter dus wat meer comfort!!
We begonnen aan de rit die ons denk ik alle vijf de rest van ons leven bij zal blijven!! We zijn door de woestijn gereden en hebben echt prachtige dingen gezien, na drie dagen te hebben gereden kwamen we bij de " heilige rots" Uluru/ Ayers rock aan!! Rondgereden zo'n duizend foto's gemaakt en vooral maar genieten!!! Rond een uur of 16.00 uur zijn we gaan parkeren en gewacht tot de zon onder ging!! De rots verkleurde met de seconde wat een ervaring, wat een herinnering, wat een totaal andere wereld!!

Terug gereden naar Adelaide, hier een nachtje gebleven en vanavond met de bus naar Melbourne om de reis af te sluiten!!

Dinsdag vliegen Gertjan en ik terug naar Nederland en ook daar hebben we erg veel zin in!! Anneke,Erik-Jan en Daniel blijven nog drie nachtjes langer!! Bedankt voor de berichtjes het heeft ons heel erg goed gedaan!!!

Groetjes,

Gertjan Faber en Aafke Tjepkema
Tot Donderdag HOITEN EN MEMMEN!!!!!

• 25 Augustus 2007 - 09:14

Hendrike:

Heyyyyy,

Weer van alles beleefd, heerlijk zeg!!
    Nou geniet de laatste dagen maar extra veel met elkaar!!En tot zeer binnenkort!!:>)

Groetjes en alvast een goede reis terug gewenst!!!!

Liefs Jurjen en Hendrike

• 26 Augustus 2007 - 09:56

Tante Baukje:

Hee daar.Wat prachtig zo met je vrienden nog even samen daar te zijn. Aafke en Gert-Jan een goede reis terug en tot gauw.

• 26 Augustus 2007 - 10:31

Heit En Mem:

na al dat werken, komt er nog een tijd van nog even genieten, en dat nog met jullie vrienden uit oudebildtzijl, dit is toch geweldig dat dit kan.
    nu wij hopen op een goede terug reis. en dan hopen wij jullie woensdag terug te zien, waar wij echt naar uit zien . dus tot ziens. [ wat een prachtig slot verhaal] nu groetjes uit ouwesyl fam faber.

• 27 Augustus 2007 - 19:22

De Kids Voor Annie:

he wat leuk man deze site van jullie nog veel plezier de laatse dagen en een goede reis terug naar ouwesyl.
    groetjes van anita lodewijk en de kids ze missen je

• 27 Augustus 2007 - 20:23

Ineke:

:-( Wel, dat is nu ook wat, zit ik hier een heel verhaal te typen, compleet met weerbericht voor deze week, krijg ik na het plaatsen 'De pagina kan niet worden gevonden'. GGGRRRRR :-(

Welnu, dan nog even een samenvatting van mijn vorige verhaal (wat ik natuurlijk even niet geknipt en geplakt heb, idd DOM, DOM, DOM).
    Het begon ongeveer als volgt;
    YYYYYYYYYYEEEEEEEESSSSSSSSS!
    Na bijna -voor mijn gevoel- een eeuwigheid Down Under komen jullie dan echt weer BOVEN! Jawel, Australië is zo te lezen wel geweldig maar kan blijkbaar toch niet tippen aan ons koude kikkerlandje! Dat is toch ook wel weer een prettige constatering voor de achterblijvers (of voor het uitstervend ras van nooit-gevlogen, daar behoor ik dus -nog steeds- toe). Ja, want bij elke foto krijg ik de neiging om te denken dat ik ook weg moet. Maar als jullie dan toch terugkeren, dan geeft dat toch aan dat het hier ook prima vertoeven is :-) Gelukkig.

Wel, dan had ik nog een stukje van de KNMI-website geplakt, met de vraag om jullie lange broeken paraat te houden, want die zul je hier wel snel willen aantrekken, hier komt het dan:

dinsdag 28 augustus tot en met zaterdag 01 september 2007
    Wolkenvelden, ook nu en dan zon en een kleine kans op een bui. Middagtemperatuur tussen 17 en 20 graden.

Wel, GJ en Aafke, thanks voor alle verhalen en foto's en ik hoop jullie snel LIVE te aanschouwen!!