An amazing trip!!!!!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Gert Jan en Aafke Faber en Tjepkema - WaarBenJij.nu An amazing trip!!!!!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Gert Jan en Aafke Faber en Tjepkema - WaarBenJij.nu

An amazing trip!!!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gert Jan en Aafke

04 Juni 2007 | Australië, Brisbane

Heeeeeeeeeeeeeeeey,

Nou we zijn weer terug in Gatton en hebben vandaag weer voor het eerst gewerkt!!! We hebben net twee weken vakantie achter de rug en dat waren twee fantastische weken!!!

Fraser Island!!!
Op dinsdagochtend vertrokken we vanuit Gatton op weg naar Rainbow Beach! Na ongeveer drie uren rijden kwamen we aan, we hadden al een hostel dus we konden gelijk naar onze kamer en de spullen droppen!! Om een uurtje of vijf kregen we een korte uitleg over het eiland en de jeep!! 's Avonds hebben we heerlijk genoten van een paar ijskoude pilskes!!!!

De volgende ochtend was het dan eindelijk zover. We zaten in een groep van 11 mensen. ( 4 Israeliers, 1 Chileen, 3 Fransen en wij! Al onze spullen gingen boven op het dak van de auto, GJ werd benoemd als roofmanager en die is dat de hele trip gebleven!! Na al het geregel en gedoe vertrokken we eindelijk naar Fraser Island! We waren nog geen 5 min. van de boot en daar was de eerste Dingo al!!! SPANNEND!!! We reden verder en na een wilde trip door de bush kwamen we aan bij lake Mckenzie, echt een schitterend meer met ontzettend helder water!!! Vanaf daar zijn we op zoek gegaan naar een slaapplek. Onze tenten opgezet,( nog geen 50 meter van de oceaan) een diner klaargemaakt en na afloop een geweldig feest op het strand!!! 's Ochtends om half 6 werden we wakker en konden we genieten van een prachtige sunrise. Alles weer ingepakt en op naar Lake Wabby, het meer ligt midden tussen de zandduinen en lijkt net een spiegel! Vandaar was het GJ zijn beurt om te rijden, hij moest super snel om voor het hoog water Indian Head te bereiken, we waren er op tijd gelukkig!!!! Bij Indian Head hebben we 5 haaien gezien en een paar sting's de beesten die Steve Irwing hebben gedood!!
Weer een slaapplek gezocht en maar weer een BEACHPARTY!!!
De volgende ochtend hetzelfde ritueel en dat was Fraser Island!

Airlie Beach/ Whitsunday

Een paar dagen later kwamen we aan in Airlie Beach en dat is een gezellig plekkie om wat biertjes te drinken enz..
's Middags om een uur of twee vertrokken we met een bus naar de haven om daar kennis te maken met de British Defender de boot waar we drie dagen mee gingen zeilen!! Wat een ervaring en wat een prachtige eilanden! 's Ochtends als je vroeg wakker was, zwommen er allemaal schildpadden langs de boot, ook hebben we er dolfijnen gezien! Dag twee hebben we gesnorkeld, voor ons appeltje eitje ( Jamaica) natuurlijk maar echt waanzinnig!!
We zijn naar Whiteheavenbeach geweest en daar een wandeling gemaakt en genoten van het prachtige uitzicht en tot onze grote verrassing kwamen we daar onze Fraser girls ook weer tegen, gezellige boel!!
De volgende ochtend weer vertrokken naar de haven en toen was het allemaal alweer voorbij! Als afsluiter zijn we met de Fraser girls naar een karaokebar gegaan en Aafke heeft haar stem even laten horen!!

Dit was het wel zo'n beetje hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn!!!!

Dikke tut,

Gertjan en Aafke

  • 05 Juni 2007 - 19:31

    Mem C:

    als wij jullie verhaal lezen, dan hebben
    jullie weer een prachtige vakantie trip gehad. en bedankt dat er weer foto,s op de site staan. Ze zijn geweldig.
    Wij zijn hier in het dorp druk bezig met het Dorpsfeest, het Tema is, Vervoer.
    nu daar kun je van alles bij bedenken he.
    de krelis heeft ook een wagen, en natuurlijk doen wij ook aan straatversiering. nu wij wensen jullie weer veel werkplezier toe. en tot horens.
    mem.

  • 06 Juni 2007 - 15:06

    Yvonne Kinket:

    wat weer een fantastische belevenissen en foto's. als ik die zee zo zie heb ik ook zin in de vakantie. maar helaas moet nog even geduld hebben tot de schoolvakanties beginnen. veel plezier verder en tot horens groetjes van yvon rick en kim

  • 11 Juni 2007 - 19:03

    Ineke:

    He Aussies :-)

    Wat een heerlijke plaatjes, zo te zien is het geen straf om daar te zijn. Wel, ik heb gisteren 5 km gelopen in de marathon van ......., nee, niet New York,

    ;-) ...maar wel van Leeuwarden!

    Jawel, het was super, 's ochtends naar de stad gefietst en uit alle hoeken en gaten zag je van die mensen met hardloopschoenen aan, allemaal sportievelingen dus. Daar fietsten wij dus ook, ik had het startnummer al op mijn T-shirt gespeld, dus dat zag er ook vrij serieus uit (onder het mom van 'als het niks wordt, dan lijkt het tenminste wel wat..').
    Het was wel even afzien, oftewel zweten, waar ik echt een hekel aan heb, maar na ruim 32 minuten was daar toch de finish. En toen begon natuurlijk het leukere werk, kijken hoe anderen over de finish komen. Dat kan blijkbaar op verschillende manieren, zoals hardlopend, strompelend, glimlachend (bij de tevreden mensen cq winnaars), met en zonder bloemen (waar waren mijn fans/bloemen?!), bijna in tranen, vallend, tussen twee rode-kruis mensen in, of in sommige gevallen per ambulance, das balen, net voor de finish wordt je in de ziekenauto gezet (voor je eigen bestwil natuurlijk, maar toch). Tsja, ik ben vast nog wel manieren vergeten, maar je kunt je er wel iets bij voorstellen. Ja toch?
    Ik moet er nog wel bij vermelden dat de koperen ploert er ongenadig op los scheen (nadat wij de finish nabij waren), het was dus echt zwaar afzien voor iedereen die 10 km of meer liep. Dus petje af voor iedereen!

    Ik vond het ontzettend leuk en ik hoop volgend jaar weer mee te doen (ik heb alleen wat een hekel aan het oefenen..;-(

    O ja, over het weer, alhoewel wij echt nog geen druppel hebben gehad, is het in de rest van het land echt ongelooflijk noodweer geweest. Ik hoop wel op een regendrupje ' foar myn blomkes', maar zo'n hoosbui, nee, daar bedank ik voor (als het kan/mag). We zullen zien,

    Wel GJ en Aafke, werkse maar weer (wij doen hier niet anders) en tot horens maar weer.
    Nog 11 weken, dan sta je weer op Schiphol. 'Tijd heeft geen schoft' (myn frysk is net sa best, dit was dus mijn eigen vrije vertaling), dus geniet er lekker van (en af en toe een baaldagje hoort er natuurlijk ook bij, dat doen wij bijvoorbeeld bij het bewonderen van jullie mooie plaatjes, dan bedenken we wat wij verkeerd doen, haha ;-))

    De mazzel en groetjes ut Suurtsjeburen,
    Ineke en de rest

  • 13 Juni 2007 - 11:53

    Marika:

    Ooooo wat weer een prachtige foto's! tjonge jonge we waren al jaloers en dat wordt steeds erger! Het weekend voor het eerst met Nelline voorop de fiets gefietst, erg leuk.
    Groetjes Marika

    (enne even voor Ineke: wat goed dat je zondag mee hebt gedaan!!)

  • 15 Juni 2007 - 17:04

    Tante Wieke:

    heej gert-jan en aafke!
    Ten eerste even de groetjes uit blija!
    Zo te zien is het daar veel beter weer dan hier, de foto's zijn prachtig. wat het laatste nieuws hier uit blija betreft:

    ik(wieke) heb dinsdag je moeder even bezocht aafke, was weer erg gezellig! En Sander(de zoon van jan en yda) is geslaagd voor zijn vmbo-theoretische opleiding!

    heel veel plezier en succes verder en tot de volgende keer!

    Groetjes uit blija;
    Tante Wieke + familie


  • 18 Juni 2007 - 19:16

    Ineke:

    ;-( GEEN WEER ;-(

    Ik zie dat ik vorige week nog schreef dat het hier nog steeds lekker droog was. Wel, dat is nu wel anders. Het onweer is net weer even met pauze, maar zal ongetwijfeld zeer snel weer terugkeren. Wel, goed foar de tun, sille we mar segge.. Maar soms is het minder leuk;
    ;-( Vanochtend.. ik stapte op de fiets, toen begon het te regenen. Bij mijn werk aangekomen, in regenpak, haar helemaal nat, dus a la verzopen katje, vooral na die hekgolf die dwars door mijn regenpak heenkwam toen de vrachtauto op de Drachtsterbrug volgens mij nog net wat extra gas bijzette toen hij een fietser (lees mij) in het vizier kreeg...arme ik, maar toch, eenmaal aangekomen bij mijn werk stopte het abrupt met regenen en kwam zowaar de zon mij de gek aansteken. Ik heb trouwens altijd al geweten dat haastige spoed zelden goed is. Het was namelijk weer zo'n ochtend dat we alledrie niet vooruit te branden waren, een collega van mij kwam een half uur later binnen, inderdaad, helemaal droog! Maar goed, morgen heb ik lekker vrij en men heeft mij een hele droge zonnige warme dag belooft ;-) !!
    We schijnen ook weer een record te breken, de maand juni is voor de zoveelste (3e?) keer op rij de warmste maand ooit (mag iemand daarboven nu de wisselbeker houden...??!!). Hebben jullie daar ook zulke records? Ik denk dat jullie sowieso het record aan mooie foto's hebben, of zijn het allemaal van die kiekedieven?

    De mazzel,
    groet'n ut Suurtjeburen,
    Ineke en de rest

  • 19 Juni 2007 - 20:29

    Tante Geeske:

    ik wil jullie even de groetjes doen, nog een paar weken dan zit jullie trip er bijna op, is niet te begrijpen zo snel gaat de tijd.Dat zullen jullie ook wel zo ervaren denk ik. geniet nog maar goed,
    jullie zijn nu nog aan het werk, hoorde ik,dus aafke en gertjan, nog veel plezier
    toe gewenst, en tot ziens he

  • 01 Juli 2007 - 21:09

    Tante Nelly:

    hallo hier nog maar even een berichtje van ons , ik was net jullie verhaal aan het lezen nou jullie maken daar nog al wat mee leuk hoor . wij zijn net terug van vakantie bijna 4 weken naar frankrijk geweest met camper en tent prachtig weer , en nu weer thuis in regen en soms het zonnetje. gr van jacob en nelly

  • 03 Juli 2007 - 18:53

    Sije En Tineke:

    Beste Gertjan en Aafke,

    Gertjan: door je vader en moeder zijn wij (Sije en Tineke) op jullie site terecht gekomen. Sije is een collega van je vader. Wat hebben jullie de tijd van je leven ... Het lijkt ons heerlijk om er zo eens even tussenuit te knijpen. Lekker genieten, zo nu en dan werken en dan weer even vakantie. Deze ervaring vergeet je nooit weer.

    Wij wensen jullie nog heel veel plezier en een hartelijke groet van Sije en Tineke de Jong

    Have fun!!!

    Berlikum, 3 juli 2007

  • 06 Juli 2007 - 17:58

    Ineke:

    :-( Het wordt/is herfst in Holland ;-(

    Terwijl menigeen vandaag of morgen met tent of caravan uitrukt omdat de vakanties zijn begonnen, begint het hier alleen nog maar meer en harder te waaien en te regenen. Ik heb medelijden met de mensen die vandaag een tent in Nederland proberen op te zetten. Het moet een prachtig schouwspel zijn, volgens mij kun je bijna kite-surfend over de camping als je je tent goed vasthoudt! Enfin, wij hebben -gelukkig- nog lang geen vakantie, dus denk ik maar ' wat nu valt, valt straks niet nog een keer', maar voor collega's (waarvan er vandaag eentje met de tent naar Texel (Ja, Aafke, naar de Cocksdorp op je oude camping) is afgereisd, vind ik het vreselijk jammer en hoop ik dat het snel beter gaat worden.

    Hoe ik het weer bij jullie, vast beter dan hier, kan bijna niet slechter :-)

    Wel, dat was het weer even, werkse, ik hoorde dat jullie in de broccoli zitten, da's weer eens wat anders dan sinaasappelen en tomaten.

    groeten uit een supersuterig Suurtsjeburen,
    Ineke en de rest

  • 10 Juli 2007 - 17:49

    Herant:

    Hee Aafke en Gertjan,
    wat sille jimme straks ferhalen he om alles wat jim meimeitsje te fertel'n en sjin te litten, jim meie wol 'n aparte jûn bij Auke hâlde (kinne wij ek wer efkes fuort.) op dut stuit is't hjir mooi waar maar de berichten foar moarn binne wer rein en sa is't de léste wiken hieltyd. wij winskje jimme noch mooie wiken ta en straks ek mooie mei jimme freon'n.
    groet'n Henk en Herant.

  • 24 Juli 2007 - 09:58

    Kleis/corien Texel:

    hallo aafke .wat leuk om een kaart van je te ontvangen.ziet er leuk uit daar.jullie zien er genoeg.wat een belevenis.nog een maandje dan zit het erop.nog veel plezier daar.bij ons is het al aardig druk maar nog niet echt hoogseizoen.het weer werkt niet zo erg mee.maar we vervelen ons hier ook niet.groetjes van een regenachtig en winderig texel.

  • 25 Juli 2007 - 12:06

    Tine Zijlstra:

    Beste Aafke en Gertjan
    Hier ook nog een berichtje uit Oudebildtzijl Ik heb jullie mooie foto's even bekeken en wel gelezen en gezien dat jullie je nog wel vermaken.
    De langste tijd zit er al weer op dus nu nog maar even genieten, en straks veel plezier met jullie vrienden en een behouden thuiskomst.
    Hartelijke Groeten van Kees en Tine Zijlstra

  • 09 Augustus 2007 - 12:29

    Hilly:

    Doen even normaaaaaaaaaal!!! Wat make jim een mooie rois!

    Grappig om te sien dat jim bij Thijs en Helen in NZ weest binne. In dat huusie bin ik dus ok een tiitsie weest. En Thijs kin inderdaad leuk vertelle over ut Ouwe-Syl van vroeger.

    Matthijs en ik bin maandag werom kommen van 2 weken Corfu. Een super leuke vuckaansie hat en veul sien. Iets van 450 foto's (een drie kwartier durende sessie..) en een lekker bruun tintsie rieker. Nou nog een weekie vrij en dan weer an die Arbeit. Hmpf! Gaan liever een eeeeeh, wat sik seege..., eeeh, roisie van een jaartsie naar Australie doen of so.. Tssss!!! haha.

    Nog heeeel veul plezier de leetste weken, groeten aan Anneke en so en tot snel weer ziens!

    X Matthijs en Hilly

  • 12 Augustus 2007 - 19:29

    Tante Nelly:

    hoi aafke hier weer eens een berichtje uit heerenveen het is zondag avond het was vandaag prachtig weer , hoe is het daar,zijn jullie vrienden al bij jullie. nog heel veel plezier en we horen de verhalen als jullie weer thuis zijn gr jacob en nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2007

Heeee Ho; LET'S GO

04 Juni 2007

An amazing trip!!!!!!!

15 Mei 2007

Alweer????

16 April 2007

Na een tijd van wachten komt er een tijd van lezen

20 Februari 2007

EEN HEEL VERHAAL!!!
Gert Jan en Aafke

Actief sinds 19 Sept. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 25113

Voorgaande reizen:

09 November 2006 - 30 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: